Pubblicità

Consulenza gratuita online

consulenza psicologica

Le Newsletter gratuite

logo psiconline news
testata2bis

I Test Psicologici

test psicologici

APA CALLS FOR REDUCTION OF VIOLENCE IN INTERACTIVE MEDIA USED BY CHILDREN AND ADOLESCENTS

on . Postato in News di psicologia | Letto 135 volte

Based on an examination of the research that shows the negative influences of violence in interactive media on youth, the American Psychological Association (APA) today adopted a resolution recommending that all violence be reduced in video games and interactive media marketed to children and youth. Additionally, the APA also encourages parents, educators and health care providers to help youth make more informed choices about which games to play. The policy decision, made by the APA Council of Representatives, was adopted at the recommendation of a special Committee on Violence in Video Games and Interactive Media of the Media Psychology Division of APA, which reviewed the research indicating that exposure to violence in video games increases aggressive thoughts, aggressive behavior, and angry feelings among youth. In addition, this exposure reduces helpful behavior and increases physiological arousal in children and adolescents.

Research on media violence also revealed, that perpetrators go unpunished 73 percent of the time in all violent scenes. “Showing violent acts without consequences teach youth that violence is an effective means of resolving conflict. Whereas, seeing pain and suffering as a consequence can inhibit aggressive behavior”, says psychologist Elizabeth Carll, PhD, co-chair of the Committee on Violence in Video Games and Interactive Media.

Studies on learning also show that active participation may influence learning more than passive observation. “Violence in video games appear to have similar negative effects as viewing violence on TV, but may be more harmful because of the interactive nature of video games," says Dr. Elizabeth Carll, who is a private practitioner in New York and a past president of the Media Division of APA. “Playing video games involves practice, repetition, and being rewarded for numerous acts of violence, which may intensify the learning. This may also result in more realistic experiences which may potentially increase aggressive behavior,” added Carll.

tratto da APA.org - prosegui nella lettura dell'articolo

 

Guarda anche...

Pubblicità

Pubblicità

I Sondaggi di Psiconline

Quanto sei soddisfatto del tuo lavoro?

Pubblicità

Le Risposte dell'Esperto

manie e compulsioni (151195457…

Carolina, 50     Buongiorno, mio marito soffre di depressione per cui prende già dei farmaci ma soffre secondo me anche di ossessioni. ...

Aiuto consiglio (1512841413383…

Francesco, 30     Salve. Non questa estate appena passata ma la scorsa sono stato ricoverato in psichiatria con la forza senza il mio consenso. ...

Ansia e derealizzazione (1511…

LukasV, 25     Salve, sto passando un periodo difficile in cui c'è di mezzo una sentenza (tra pochi giorni) per il futuro dell'affidamento di mio...

Area Professionale

Il consenso informato

Il consenso informato rappresenta un termine etico e legale definito come il consenso da parte di un cliente ad una proposta di procedura inerente la salute men...

La diagnosi in psicologia

In Psicologia per processo diagnostico si intende “l’iter che il paziente percorre insieme al clinico allo scopo di rilevare l’ampiezza e l’entità del/dei distu...

La psicologia incontra l'arte …

Ancora una volta la psicologia scende fra la gente e si preoccupa del benessere e della bellezza. Ancora una volta gli psicologi dimostrano una grande capacità ...

Le parole della Psicologia

Lapsus

Il lapsus (in latino "caduta/scivolone") è un errore involontario consistente nel sostituire un suono o scrivere una lettera invece di un’altra, nella fusione d...

Stress

Il termine stress, tradotto dall’inglese, significa "pressione" (o “sollecitazione"), ed è stato introdotto per la prima volta da Hans Seyle nel 1936 per indica...

Amaxofobia

L'amaxofobia è il rifiuto di origine irrazionale a condurre un determinato mezzo di trasporto. Può essere dovuta, per esempio, al coinvolgimento diretto o di p...

News Letters