Pubblicità

Employees bring bad moods home, but they disappear by morning

0
condivisioni

on . Postato in News di psicologia | Letto 275 volte

1 1 1 1 1 Votazione 0.00 (0 Voti)
A good night's sleep may be the remedy for a bad day at work, suggests a new University of Florida study on the unexplored relationship between job satisfaction and the shifting moods of employees. Employees who have stressful days bring their negative moods home with them at night, but in most cases they disappear by morning, said Timothy Judge, a UF management professor who did the research.

"The boundaries between work and family are pretty permeable, and this is one more piece of evidence that people do tend to take their work home," said Judge. "The one comfort is that the effect is short-lived and gone by the next day."

The findings can give insight to employers trying to develop workplace environments that lead to enjoyment and satisfaction on the job, which boosts employee performance, said Judge, whose results are published in the August edition of the Journal of Applied Psychology .

"If employers care about the work-family balance achieved by their employees -- and there is reason to believe that they should -- they can contribute to positive moods in both work and family life by the way they treat employees," he said. "For employees, this spillover effect provides further evidence of the importance of being in a satisfying job. As far as we know, no one has ever looked at the spillover of job attitudes to mood at home that same day, and then followed it the next day (at work) as well."

Judge and Remus Ilies, a management professor at Michigan State University, in Lansing, surveyed 55 UF employees who had access to both a computer at work and at home. The participants were selected through an e-mail letter soliciting participation sent to a random sample of employees listed in the university e-mail directory. The sample included personnel with typical administrative positions, such as secretary and office manager.

The participants logged on to a Web page, and completed job satisfaction surveys and mood surveys at 9 a.m., noon and 3 p.m. each day during working hours for two weeks, as well as once each night during the evening hours at home.

Tratto da EurekAlert - prosegui nella lettura dell'articolo

0
condivisioni

Guarda anche...

Pubblicità

Pubblicità

I Sondaggi di Psiconline

Quanto sei soddisfatto del tuo lavoro?

Pubblicità

Le Risposte dell'Esperto

Complesso di inferiorità (1548…

Maria, 24     Sono una ragazza di 24 anni neolaureata, mi sono trasferita a Milano per un master dove attualmente convivo con il mio fidanzato, a...

Tradimento e sofferenza (15486…

Eva, 39     Dopo 12 anni di matrimonio totalizzante e meraviglioso, ho improvvisamente tradito mio marito, una cosa che non avrei mai e poi mai c...

Rimozione o fantasia (1548536…

ELilai, 25     Cercherò di essere concisa. 13 anni fa hanno avuto esordio i miei problemi di disturbi alimentari (tolto un breve periodo di anore...

Area Professionale

Articolo 3 - il Codice Deontol…

Articolo 3 Lo psicologo considera suo dovere accrescere le conoscenze sul comportamento umano ed utilizzarle per promuovere il benessere psicologico dell’indiv...

Articolo 2 - il Codice Deontol…

Proseguiamo il lavoro di commento al Codice Deontologico degli Psicologi Italiani, a cura di Catello Parmentola e di Elena Leardini, con l'articolo 2 Articolo ...

Articolo 1 - Codice Deontologi…

Iniziamo il lungo viaggio fra gli articoli del Codice Deontologico degli Psicologi Italiani con il commento all'articolo 1, a cura di Catello Parmentola e di El...

Le parole della Psicologia

Coazione a ripetere

"Ciò che è rimasto capito male ritorna sempre; come un'anima in pena, non ha pace finchè non ottiene soluzione e liberazione", S. Freud Il termine coazione è i...

Disturbi di Personalità

Con il termine Personalità si intende l'insieme dei comportamenti di un individuo, il suo modo di percepire se stesso, gli altri e la realtà, il modo di reagire...

Manierismo

Questo termine sta ad indicare un uso dei mezzi espressivi eccessivo e sovraccarico, cioè una mimica, un comportamento ed un linguaggio privi di naturalezza o s...

News Letters

0
condivisioni