Pubblicità

How Can We Support Asperger's Students In Their Schools?

0
condivisioni

on . Postato in News di psicologia | Letto 1178 volte

1 1 1 1 1 Votazione 0.00 (0 Voti)

An inquiry into why Aspergers youth are blamed for Autistic symptoms?

"Worse than not realizing the dreams of your youth, would be to have been young and never dreamed at all." — Jean Genet

Many students with Aspergers are falling through the cracks and being mislabeled and mistreated; their opportunities to dream placed in the shadows of narrow minded developmental boxes wherein educators deem them trouble makers instead of warriors seeking to avoid confusion, meltdowns, and fear.

As an educator and Director of Student Affairs at a school and nonforprofit program for children and adults with Autism and other developmental differences I come across a lot of mind boggling and soul touching stories... I am most struck recently by students whose behavioral challenges directly correlate to their neurological profile yet are held against them. These students are systematically being punished and/or neglected instead of being supported and given the necessary tools to fill in the social-emotional, sensory, and focus gaps that impact them in a less blatant way then individuals who are nonverbal or severely motorically delayed.

Students are coming to us labeled as misfits or out of control, they are being asked to leave their schools, forced on to medications, and deprived of scaffolding supports to address their learning styles simply because they appear not to want to learn... But, who craves learning when the experience is one of embarrassment, shame, and disregard for challenges that simply seem "less than" those in need of more typical services for more severe symptoms?

The range of the Autism spectrum is more vast then people care to accept and pay for and provide individualized education and behavioral supports for. Our students are entitled to healing and positivity in a school setting even when their behaviors make us question their intentions and abilities. We cannot assume our kids have a full understanding of right and wrong without fully assessing how they take in information, what social morays they have been exposed to, how they have been dealt with by schools, family, and peers.

 

Tratto da Psychology Today - prosegui nella lettura dell'articolo

 

 


Scrivi articoli di psicologia e psicoterapia e ti piacerebbe vederli pubblicati su Psiconline?
per sapere come fare, Clicca qui subito!

Ti è piaciuto l'articolo che hai appena letto e vuoi essere informato sulle novità che vengono pubblicate su Psiconline.it?
Iscriviti alle nostre newsletter settimanali per essere in continuo contatto con la psicologia!

Scegli come ricevere la newsletter:
I agree with the Privacy e Termini di Utilizzo
 
Pubblicità
Stai cercando un pubblico specifico interessato alle tue iniziative nel campo della psicologia?
Sei nel posto giusto.
Attiva una campagna pubblicitaria su Psiconline
logo psicologi italiani
Corsi, Stage, Informazioni per formare e far crescere i Professionisti della Psicologia Logo PSIConline formazione

 

 

 

Tags: students aspergers mislabeled mistrated education behavioral support

0
condivisioni

Guarda anche...

Pubblicità

Pubblicità

I Sondaggi di Psiconline

Le festività ti aiutano a stare meglio?

Pubblicità

Le Risposte dell'Esperto

Problemi con marito [162342796…

Viola, 38 anni     Buongiorno, avrei bisogno di un consulto per dei problemi con mio marito.Mio marito è molto irascibile ma oltre a urlare no...

Ansia e paura nella guida [162…

Clarissa, 22 anni       Salve, vi scrivo perchè da un paio di mesi sto facendo le guide in autoscuola ma la sto vivendo un po' male...

Sensazione di essere preso in …

  Michele, 75 anni     Gent.mo Dott., sono un musicista (ed ex bancario). Da un po' di tempo mi reco presso un negozio saltuariamente do...

Area Professionale

La trasmissione intergenerazio…

Modificazioni epigenetiche nei figli di sopravvissuti all’Olocausto I figli di persone traumatizzate hanno un rischio maggiore di sviluppare il disturbo post-t...

Il Protocollo CNOP-MIUR e gli …

di Catello Parmentola CNOP e MIUR hanno firmato nel 2020 un Protocollo d'intesa per il supporto psicologico nelle istituzioni scolastiche. Evento molto positiv...

Come gestire il transfert nega…

Per non soccombere alle proiezioni negative del transfert, lo psicoterapeuta deve conoscere con convinzione ciò che appartiene alla psiche del paziente e ciò ch...

Le parole della Psicologia

dipendenza da shopping

La sindrome da acquisto compulsivo è un disturbo del controllo degli impulsi che indica il bisogno incoercebile di fare compere, anche senza necessità, ed è anc...

Rimozione

Nella teoria psicoanalitica, la rimozione è il meccanismo involontario, cioè un’operazione psichica con la quale l’individuo respinge nell’inconscio pensieri, i...

Cherofobia

Il termine cherofobia deriva dal greco chairo “rallegrarsi” e phobia “paura”. La cherofobia o "edonofobia",  può essere definita come l’avversione patologi...

News Letters

0
condivisioni