Pubblicità

Consulenza gratuita online

consulenza psicologica

Le Newsletter gratuite

logo psiconline news
testata2bis

I Test Psicologici

test psicologici

Television In The Bedroom May Hurt Child's School Performance

0
condivisioni

on . Postato in News di psicologia | Letto 313 volte

1 1 1 1 1 Votazione 0.00 (0 Voti)
A study of elementary school students found that children who had television sets in their bedrooms scored significantly lower on school achievement tests than children without TVs in their bedrooms. Having a computer in the home was associated with higher test scores, according to the same study, which was conducted by researchers at the Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health and Stanford University. The study is published in the July 4, 2005, edition of the Archives of Pediatric and Adolescent Medicine.“In this study, we found that the household media environment was related to a child's academic achievement,” said Dina Borzekowski, EdD, lead author of the study and assistant professor in the Department of Population and Family Health Sciences at the Bloomberg School of Public Health. “Among these third graders, we saw that even when controlling for the parent's education level, the child's gender and the amount of media used per week, those who had bedroom TV sets scored around 8 points lower on math and language arts tests and 7 points lower on reading tests. A home computer showed the opposite relationship—children with access to a home computer had scores that were around 6 points higher on the math and the language arts test and 4 points higher on the reading test, controlling for the same variables.”

The study followed a diverse group of third-grade students from six schools in northern California. During the course of a school year, nearly 400 students and their parents were asked to report on the types of media available in the home, including television, videotapes, computers and video games, as well as how often the child used them. The children's math, reading and language arts skills were tested twice over the year using the Stanford Achievement Test.

tratto da ScienceDaily - prosegui nella lettura dell'articolo

 

0
condivisioni

Guarda anche...

Pubblicità

Pubblicità

I Sondaggi di Psiconline

Cosa ne pensi dello Psicologo a scuola?

Pubblicità

Le Risposte dell'Esperto

Totale disinteresse sessuale (…

Tabata, 41     Ho sempre avuto un rapporto ludico con il sesso. ...

Non starò autosabotando la mia…

Luna313, 31     Salve, fra qualche mese compirò 32 anni e ciò mi atterrisce, mi crea un'ansia indicibile. ...

Signorina (1527419268970)

Laura, 20     Salve, ho un problema di coppia e di famiglia. Ho conosciuto un ragazzo 5 mesi fa e sento di essermene innamorata. ...

Area Professionale

GDPR e privacy dei dati: cosa …

Dal 25 maggio 2018, a causa del cambiamento delle normative sulla privacy e protezione dei dati personali, tutti i professionisti devono far riferimento al Rego...

Scienza, diritto e processo: p…

Scienza e diritto risiedono in quartieri diversi. È innegabile. La prima fonda il suo continuo sviluppo sul dubbio e quindi sul progresso che proprio dal dubbio...

Introduzione al Test del Villa…

Introduzione al Test del Villaggio secondo il Metodo Evolutivo-Elementale (infanzia, adolescenza, età adulta). L’idea che sta alla base del Test del Villaggio è...

Le parole della Psicologia

L’adolescenza

L'adolescenza (dal latino adolescentia, derivato dal verbo adolescĕre, «crescere») è quel tratto dell'età evolutiva caratterizzato dalla transizione dallo stato...

Intelligenze Multiple

“Scrivendo questo libro, mi proposi di minare la nozione comune di intelligenza come capacità o potenziale generale che ogni essere umano possiederebbe in misur...

Disturbi di Personalità

Con il termine Personalità si intende l'insieme dei comportamenti di un individuo, il suo modo di percepire se stesso, gli altri e la realtà, il modo di reagire...

News Letters

0
condivisioni